Kesihan Warga Emas Ambil BPR Fasa 2 Belum Masuk

Kesihan Warga Emas Ambil BPR Fasa 2 Belum Masuk

Pada 12/05/2021 (Rabu) sehari sebelum raya aidilfitri. Pembayaran BPR (Bantuan Perhatin Rakyat) fasa 2 masih lagi belum dibayar oleh sesetengah mereka yang masui belum sampai gilirannya.
Kesihan Warga Emas Ambil BPR Fasa 2 Belum Masuk

Kesihan Warga Emas Ambil BPR Fasa 2 Belum Masuk?

Peristiwa ini membuatkan saya terkecil hati setelah melihat kejadian ini. Pasa masa itu, saya pergi ke Bank simpanan nasional (BSN) untuk mengeluarkan beberapa wang untuk duit poket. Tetapi, pada ketika itu. Banyak sangat orang yang ingin mengeluarkan wang di ATM BSN. Mahu tidak mahu, terpaksa beratur dan berbaris di belakang.

Semasa beratur mengeluarkan wang di ATM, di hadapan saya adalah merupakan seorang lelaki tua. Tidak terlampau tua dan tidak terlampau mudah. Angaran umur lebih kurang 50 tahun. Kita berbaris panjang di belakang dari jam 9 am sampai lah 10.30 am. Namun, apa yang sedihnya adalah. Semasa orang tua itu melihat baki wang simpanan didalam bank nya. Terlihat sebanyak RM12.45 lagi. Maksudnya, bantuan khas oleh kerajaan (BPR) masih belum dikreditkan ke akaun orang tua tersebut.

Saya turut berasa sedih pada ketika itu. Sudahlah dari jauh, bersama-sama lagi menunggu dan berbaris panjang selama 1 jam yang semata-mata ingin mengambil wang yang diberikan oleh kerajaan. Namun, tiada 1 sen pun yang masuk ke akaun pacik.

Apa pun, semoga pacik tersebut mendapatkan rezeki yang luas, diberikan kesihatan yang baik dan jangan mengharap bantuan yang diberikan oleh kerajaan. Akhir kata, ada juga la saya bagi beberapa wang poket kepada pacik tersebut untuk tambang balik.